FANDOM

Szybki transport (ang. Swiftportation)[1] – transport w Gwiezdnej Krainie. Poruszanie się jest o wiele szybsze niż na Ziemi.

Opis Edytuj

Poruszanie się po Gwiezdnej Krainie jest niezwykle łatwe. Energia życzeń zasila wszystkie pojazdy, od jednoosobowych skuterów po pociągi do komunikacji publicznej, więc nie powstają spaliny ani żadne inne zanieczyszczenia. Większość pojazdów nawet nie posiada kół – poruszają się na poduszce niewidzialnej energii. Nie potrzebny jest też kierowca, ponieważ jeżdżą same. Jedyne, co trzeba zrobić, to wejść i powiedzieć, gdzie chcesz dojechać. Następnie usiądź, obejrzyj film lub przeczytaj holoksiążkę, a dotrzesz do miejsca docelowego w mgnieniu oka. To takie proste, że nawet dziecko potrafi to zrobić. I rzeczywiście tak też robią – młodzi mieszkańcy Gwiezdnej Krainy w każdym wieku mogą prowadzić pojazd[2]!

Lista pojazdów Edytuj

  • Gwiazdochód (ang. Starcar) – główny środek transportu w Gwiezdnej Krainie.
  • Gwiazdochód wieloosobowy[3] (ang. Multirider starcar)
  • Szybki pociąg[3] (ang. Swift train)[4]
  • Gwiazdobus (ang. Starbus / Hover bus)

Ciekawostki Edytuj

  • Pas dla gwiazdochodów z wieloma pasażerami (Pas HOS)[3] (ang. High Occupancy Starcar lane (HOS lane)) to pas, z ktrórego mogą korzystać tylko pojazdy z czterema lub więcej pasażerami.
  • W Gwiezdnej Akademii, w drugiej stelacji Aureolium, znajduje się sala „usługi szybkiego transportu”[1].
  • Wszystkie pojazdy posiadają chroniące przed deszczem pole siłowe[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Scarlet odkrywa prawdziwą siłę, str. 49.
  2. A Wisher's Guide to Starland, Section 3 – Swiftportation.
  3. 3,0 3,1 3,2 Termin ten został przetłumaczony przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.
  4. Adora Finds a Friend, rozdział 2.
  5. Libby i wybory w szkole, str. 310.

Zobacz także Edytuj