FANDOM

Rancora – postać z serii Star Darlings. Jest znaną aktorką w Gwiezdnej Krainie, która została wymieniona w kilku książkach, zanim stała się sławna. Została wspomniana przez Mirę (w książce Scarlet odkrywa prawdziwą siłę), a także w książkach Astra. Zawikłana misja i Clover's Parent Fix. Kiedy była studentką Gwiezdnej Akademii, nosiła imię Cora.

Rancora jest głównym złoczyńcą serii. Przyjęła postać Lady Stelli, aby oszukać Ophelię, a także postać Lady Cordial, w celu infiltracji Gwiezdnej Akademii. Ona i Lady Stella mają wspólną historię, która została przedstawiona w książce Good Wish Gone Bad. Lata złych misji życzeniowych, z których każda wystawiała ją na rosnące ilości negatywnej energii życzeń, sprawiły, że zaczęła dzięki niej funkcjonować[3]. To ona przyczyniła się do kryzysu energetycznego Gwiezdnej Krainy, aby zdobyć władzę.

Wygląd Edytuj

Jako Cora miała długie srebrzystoniebieskie włosy oraz jasnoniebieskie oczy[4], podczas gdy jako Rancora miała fioletowe oczy[5], a jej skóra i włosy były popielate[3].

Historia Edytuj

Historia Cory Edytuj

Cora była urodzoną artystką, posiadała niezwykły talent aktorski. Od pierwszego roku nauki w Gwiezdnej Akademii grała główne role we wszystkich produkcjach teatralnych Akademii. Ona i Lady Stella były kiedyś najlepszymi przyjaciółkami[4], ale pokłóciły z powodu kuli złych życzeń. Podczas ostatniego roku nauki miała także chłopaka Theodore'a[6], ale po jej wydaleniu ze szkoły zerwał z nią[1].

Także w przeszłości Gwiezdny Lud musiał mierzyć się z ograniczeniem energii życzeń. Pewnego dnia Lady Astrid powiedziała uczennicom, że pani prezydent przekazała jej dodatkowe instrukcje – m.in. zaproponowała, aby tegoroczny konkurs życzeniowo-naukowy skoncentrował się na sposobach rozwiązania problemu niedoboru pozytywnej energii[6]. W efekcie zaangażowania Stelli także Cora zobowiązała się do pomocy. Za jej namową obie dziewczyny udały się do Świata Życzeń, by spróbować nakłonić Życzeniowców do tworzenia nowych życzeń[2], jednak misja zakończyła się powstaniem kuli złych życzeń[7]. Z poczuciem winy zdecydowała udać się do centrum neutralizacji życzeń i ostatecznie udała się tam sama. Na miejscu zniszczyła kulę, której eksplozja wysłała jednak ogromną ilość negatywnej energii do atmosfery Gwiezdnej Krainy[8].

Po wszystkim została wezwana do gabinetu Lady Astrid, która próbowała nakłonić ją do wyznania. Przez to, że nie chciała przyznać się do popełnionego przez siebie czynu, została wydalona z Gwiezdnej Akademii. Mimo że obie były zamieszane, to Stella nie została wydalona[9].

Ekstremalna ilość negatywnej energii wpłynęła negatywnie na Corę. Długotrwała ekspozycja sprawiła, że jest jej niezbędna; złożyła przysięgę zemsty na Stelli i Gwiezdnej Krainie, planując zniszczyć życie Gwiezdnego Ludu. Stella dowiedziała się później od dyrektorki, że ona i Cora zostały wspomniane w przepowiedni – jedna dziewczyna będzie odpowiedzialna za rozprzestrzenienie negatywnej energii, podczas gdy druga będzie musiała to powstrzymać i w efekcie ocalić ich świat. Lady Astrid właśnie przez wzgląd na tą przepowiednię nie mogła zaakceptować Cory w Akademii, nie tylko z powodu tego, co zrobiła, ale dlatego, że podważyłoby to przepowiednię[10].

Historia Rancory Edytuj

Pewien czas po wydaleniu ze szkoły Cora stworzyła sobie tajną kryjówkę wewnątrz centrum neutralizacji życzeń. Sage, Adora i Scarlet odkryły też, że złe życzenia darowała jeszcze kilka lat wcześniej, do czasu gdy zaczęła pracować w Gwiezdnej Akademii jako Lady Cordial[11]. Rancora dowiedziała się, że kule złych życzeń zmieniają się w czarne skały zwane negatytem po darowaniu życzenia, a także że jest w stanie zmielić swoją skałę w potężny proszek: zły magiczny pył[3].

Dzięki mocy tego pyłu była w stanie zmienić swoją postać m.in. w błyskoćmę[12][3]. Używała go także do nawożenia roślin, które hodowała w Ogrodzie Negatytu[12][13].

Po zebraniu wystarczającej ilości negatytu, stworzyła eliksir, który zamienił jej wygląd zewnętrzny, dzięki któremu mogła stać się Lady Cordial i rozpocząć swój plan zemszczenia się[13]. Po koło roku pracy w Gwiezdna Akademia dowiedziała się o planie Lady Stelli dotyczącym dwunastu Star Darlings[14]. Mogło to zniweczyć jej plan, więc wróciła na Wyspę Nieszczęść, by znaleźć sposób na udaremnienie ich misji – dzięki trzem holoksiążkom stworzyła nasiąknięte negatytem breloki, lakiery do paznokci oraz koralowe kwiaty, które miały je skłócić[15].

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię odnosi się do angielskiego słowa „rancor”, co oznacza „uraza”.
  • Cora miała brata[1].
  • Podczas nauki w Gwiezdnej Akademii Cora używała błyszczący pierścionek z gwiazdą jako swój talizman życzeń podczas zajęć z Practice Wish Orb Mastery[16][7].
  • W książce Vega i modowa katastrofa Vega i Cassie rozmawiają o tym jak Cassie myślała, że Lady Rancora ukradła jej gwiazder[17]. Nie wiadomo, czy było to wspomnienie zamierzone, czy też raczej pomyłka. Prawdopodobnie była to pomyłka, gdyż w książce Good Wish Gone Bad Lady Stella mówi, że była zaskoczona, gdy zobaczyła Rancorę po raz pierwszy, kiedy odkryto jej przebranie jako Lady Cordial[18]. To sugeruje, że raczej nie mogła pojawić się w Gwiezdnej Akademii bez wiedzy dyrektorki.

Galeria Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Good Wish Gone Bad, Part One: A Friend’s Betrayal, 12.
  2. 2,0 2,1 Good Wish Gone Bad, Part One: A Friend’s Betrayal, 6
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Good Wish Gone Bad, Part Three: Rancora’s Revenge, 20.
  5. Good Wish Gone Bad, Present-Day Starland (1).
  8. Good Wish Gone Bad, Part One: A Friend’s Betrayal, 8.
  12. 12,0 12,1 Termin ten został przetłumaczony przez fanów, dlatego nie jest to wersja oficjalna.
  13. 13,0 13,1 Good Wish Gone Bad, Part Three: Rancora’s Revenge, 22.
  14. Good Wish Gone Bad, Part Three: Rancora’s Revenge, 23.
  16. Brak polskiej wersji nazwy.
  17. Vega i modowa katastrofa, r. 3.