FANDOM

Kule życzeń w domu życzeń

Kule życzeń w domu życzeń

Kula życzeń (ang. Wish Orb) – kule powstające z życzeń wypowiadanych w Świecie Życzeń. W Gwiezdnej Krainie są przechowywane w domach życzeń. Każde darowane dobre życzenie uwalnia pozytywną energię, która jest potrzebna, aby Gwiezdna Kraina mogła istnieć.

Opis Edytuj

Kiedy autor życzenia wypowiada życzenie, dzieje się coś naprawdę zapierającego dech w piersiach. Pragnienie przybiera formę maleńkiej opalizującej kuli energii zwanej kulą życzeń. Kula ta, niewidoczna dla Życzeniowców, unosi się w stronę nocnego nieba i dołącza do tysięcy innych życzeń, gdy te przemykają w przestrzeni kosmicznej. Kierunek: Gwiezdna Kraina[1]!

Gdy tylko trafią do celu przechwytywane są przez łowczynie życzeń, których zadaniem jest ustalenie, jakiego rodzaju jest to życzenie. Dobre życzenia wypuszczają dorodne i błyszczące pędy; trafiają do domu życzeń, gdzie są doglądane przez ogrodniczki życzeń[2]. Złe życzenia wypuszczają pędy matowe i są niezwłocznie zamykane w szczelnych pojemnikach, gdyż są bardzo niebezpieczne. Z kolei pędy życzeń niemożliwych jarzą się niezwykle oślepiającym blaskiem, dlatego też przechowuje się je w zaciemnionej części domu życzeń[3].

Gotowe kule do spełnienia zatrzymują swoją świeżość i dobrą kondycję jedynie tak długo, jak autorka życzenia będzie o nim pamiętać. Kiedy zacznie o nim zapominać lub się rozmyśli – kula zgaśnie[4].

Rodzaje kul Edytuj

Istnieją trzy rodzaje kul życzeń:

Kule dobrych życzeń – życzenia pozytywne, użyteczne i płynące prosto z serca. Są śliczne i migoczą. Pielęgnuje się je w klimatyzowanych domach życzeń. Rozkwitają w fantastycznie lśniące kwiaty. Gdy nadchodzi właściwy moment, wręcza się je odpowiednim mieszkańcom Gwiezdnej Krainy, aby życzenia mogły zostać spełnione.

Darowanie życzenia sprawia, że z kuli życzeń rozkwita życzykwiat. Ostateczną postacią kuli dobrych życzeń jest Srebrzanka. Ten połyskliwy, metaliczny kwiat umieszcza się w Sali Spełnionych Życzeń.

Kula życzeń (dobra)

Kula dobrych życzeń

Kule złych życzeń – powstają z samolubnych, niegodziwych albo negatywnych pragnień. W ogóle nie migoczą.. Bezzwłocznie umieszcza się je w centrum neutralizacji życzeń, ponieważ stanowią poważne zagrożenie i nie wolno ich darować.

Spełnienie takiego życzenia powoduje powstanie negatywnej energii życzeń, a same kule zmieniają się w czarne skały zwane negatytem[5].

Kula negatywnych życzeń (ep8)

Kula negatywnych życzeń

Kule życzeń niemożliwych – życzenia, których darowanie leży poza zasięgiem mocy Gwiezdnego Ludu (dotyczą na przykład pokoju na świecie albo uleczenia kogoś chorego). Świecą niewiarygodnie jasno. Przechowuje się je w specjalnym pomieszczeniu w domu życzeń, gdzie wszystkie szyby w oknach są przyciemnione, żeby przygasić ich blask. Istnieje nadzieja, że pewnego dnia zamienią się w dobre życzenia, które będą mogły się spełnić.

W książce Good Wish Gone Bad przedstawiony został jeszcze jeden rodzaj kul życzeń, które powstają z inspirujących życzeń – o rzeczy, których wcześniej nie osiągnięto[6].

Po spełnieniu tych życzeń uwalniane są ogromne ilości pozytywnej energii, a nawet lepiej – inspirują niezliczoną liczbę innych osób, by życzyli sobie rzeczy, które według nich były niemożliwe. Te życzenia pokazują nam, że nie powinniśmy się ograniczać oczekiwaniami społeczeństwa[6].

Przypisy

  1. A Wisher's Guide to Starland, Section 2 – Wish Orbs.
  2. Sage i podróż do Świata Życzeń, str. 56.
  4. Leona i pechowa misja, str. 95
  5. Good Wish Gone Bad, Part Three: Rancora’s Revenge, 20.
  6. 6,0 6,1 Good Wish Gone Bad, Have you ever wondered what happens when you make a wish?